Peuterarrangement

Vind je het belangrijk dat je kind met andere kinderen speelt, maar heb je geen hele dagen kinderopvang nodig? Dan kan je gebruik maken van peuterarrangement. Een fijne plek waar je kind een aantal uur, verdeeld over een aantal vaste dagen per week terecht kan. We hebben een groep. De groep heeft een eigen groepsruimte. We werken intensief samen met school. Per dagdeel zijn er maximaal 16 kinderen aanwezig met twee pedagogisch medewerkers. Elke ochtend starten we de dag met een 10 minuten spelinloop. Tijdens de spelinloop kun je als ouder rustig met je kind spelen.

We werken op de peuterarrangement met een vast dagschema. Het dagschema bestaat uit verschillende activiteiten zoals leer, speel en verzorgmomenten. Spontaan spel wordt afgewisseld met activiteiten die de pedagogisch medewerkers aanbieden. Door de dag heen gebruiken we dezelfde voorspelbare rituelen, herhalingen en liedjes. Het speelgoed heeft een vaste duidelijke plek in de groepsruimte. We zingen veel liedjes om de taalontwikkeling te stimuleren en geven kinderen veel complimentjes voor het zelfvertrouwen.

Voorschoolse educatie

Voor- en Vroegschoolse educatie (VE) heeft als eerste doel de brede algemene ontwikkeling te stimuleren van kinderen van 2,5 tot 6 jaar. Daarnaast bieden we kinderen die de Nederlandse taal niet of matig beheersen extra ondersteuning in het leren van de Nederlandse taal. Via de VE-programma’s werken we samen met het basisonderwijs actief aan het verminderen of voorkomen van (het risico op) ontwikkelingsachterstanden bij kinderen. Binnen deze thema’s bieden we kinderen verschillende activiteiten aan. Dit alles gaat op een speelse manier want SPELEN IS LEREN.